رفتن به محتوای اصلی
۱۹ بهمن, ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲

افتتاح 24 پروژه شهری در منطقه یک شهرداری قم

مطلب بدون عنوان 336
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: سهم این منطقه در  مرحله جدید طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» 24 پروژه با ارزش 1070 میلیارد ریال است.

مجید محمدرضاخانی با اشاره به برگزاری مرحله چهارم طرح قم در مسیر تحول با افتتاح 38 پروژه شهرداری قم اظهار داشت: در این میان سهم منطقه یک شهرداری قم 24 پروژه است که برای آن 107 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی محوری‌ترین این پروژه‌ها، احداث ساختمان اداری منطقه یک شهرداری دانست و ادامه داد: احداث خیابان شهدای شهرداری قم، پیاده‌روسازی محور فرهنگیان، پیاده‌روسازی خیابان فاطمی و ... از دیگر پروژه‌های شاخص هستند که همگی با پیشرفت فیزیکی 100 درصد به اتمام رسیده‌اند.
مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از سطح این منطقه در محدوده بافت فرسوده و تاریخی قرار دارد افزود: با توجه به حجم بالای نیازهایی که در سطح منطقه یک در زمینه روکش آسفالت معابر، پیاده روسازی و ... وجود دارد، سعی کردیم اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشیم.
وی اظهار داشت: عدم وجود ایستگاه پسماند یکی از موضوعاتی بود که در منطقه یک باید به آن رسیدگی می‌کردیم که در این راستا تکمیل ایستگاه پسماند در دستور کار قرار گرفت.
محمدرضاخانی ایمن سازی تونل غدیر را یکی از دغدغه‌های شهرداری قم دانست و ادامه داد: رویکرد ما ارتقای ایمنی در زیرگذر غدیر است که در این مسیر احداث منبع ذخیره آب آتش نشانی در دستور کار قرار گرفت.

پروژه دیگری که در این مسیر در منطقه یک شهرداری قم پیگیری می‌شود، احداث مسیر فرار در تونل غدیر است که به گفته مدیر منطقه یک، در حال حاضر  70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به اتمام میرسد.
وی با اشاره به اینکه اوایل سال 1401 دو بوستان جدید در مجموعه منطقه یک افتتاح شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکرد ما بهسازی بوستان‌های موجود است تا خدمات بهتری در بوستان‌ها به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: رفع اشکالات بوستان هاشمی و بوستان مهدی بیشترین حجم کاری ما را در این حوزه بود. تکمیل بوستان روحانی هم فضای بهتری در این حوزه ایجاد کرده است.
محمدرضاخانی گفت: روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان شهیدان فاطمی و سمیه، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان انقلاب، روکش آسفالت شوارع فرعی شهرک فرهنگیان، روکش آسفالت شوارع فرعی حدفاصل نوبهار تا دروازه ری و روکش آسفالت شوارع فرعی بلوار شهید محلاتی و 15 خرداد از جمله پروژه‌های به اتمام رسیده در سطح منطقه یک است.
وی با اشاره به اهمیت تسهیل عبور و مرور پیاده در سطح منطقه اضافه کرد: تخریب و بهسازی پیاده رو خیابان شهیدان فاطمی، پیاده رو سازی بلوار دل آذر حدفاصل میدان پلیس تا ناصر دیوان و پیاده رو سازی فرهنگیان از جمله این پروژه‌ها است.

وی در توضیح افتتاح پروژه ساختمان شهرداری منطقه یک ابراز داشت: با توجه به فرسودگی ساختمان موجود که تقریبا قدمت 40 ساله دارد و عدم قابلیت برای خدمت رسانی مطلوب در این ساختمان به دلیل فقدان پارکینگ و فضای مناسب، تصمیم بر این شد که ساختمان شهرداری منطقه یک احداث شود.
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: بعد از اینکه توانستیم سازه یک رستوران را که مدت ها بود تعطیل شده بود، تملک کنیم؛ نسبت به احداث ساختمان شهرداری منطقه یک اقدام لازم صورت گرفت. بعد از افتتاحیه تا ابتدای فروردین نسبت به جا به جایی واحدهای مختلف شهرداری منطقه یک به این ساختمان اقدام می‌شود تا شهروندان بتوانند خدمات با کیفیت‌تری در ساختمان جدید دریافت کنند.


https://www.qom.ir/DxNV